Un gand-cuvant pentru ganduri-negandite

Cuvinte de leac… De ce cuvinte de leac?

Pentru ca un cuvant poate inalta, poate zidi, poate lecui, după cum un alt cuvant poate dobori, poate distruge, poate rani.

Noi am ales sa va aducem cuvintele de leac cuvintele vindecatoare pentru trup, pentru minte, dar si pentru Suflet si Spirit…

miercuri, 28 septembrie 2011

A te exprima pozitiv...

   Cineva mi-a spus la un moment dat ca, in orice situatie, ne putem formula gandurile si opiniile in mod pozitiv, fara a intelege prin asta metafora ochelarilor roz. Pur si simplu cuvintele pe care le folosim atunci cand ne referim la o situatie mai putin placuta, de exemplu, pot sa ne dea putere si inspiratie, sau sa ne blocheze. Depinde de noi.

  Mi-am propus sa exersez aceasta perspectiva si  am gasit  variante pozitive de a percepe si exprima ceea ce simt si cred despre diferitele aspecte ale existentei. Si mi-am dat seama cat de mult conteaza din ce unghi privesc si cat de mare e diferenta…

   Exemplul clasic ar fi cel cu durerea de cap : ok, o simt, dar cand vorbesc despre starea mea, in loc de « Ma doara capul » pot sa spun « M-as putea simti mai bine ». Aparent nu schimba cu nimic faptul ca durerea exista, dar simpla deschidere spre posibilitatea de a ma simti mai bine ma energizeaza si imi aduce alinare, pe cand prima varianta mai degraba imi intareste starea si ma face sa ma resemnez cumva.

  Practic, atunci cand constatam aspecte care ne plac mai putin, in loc sa zabovim asupra lor, ne putem indrepta direct spre ceea ce ne dorim de fapt, formulandu-ne perceptia astfel incat sa crestem sansele ca respectivele aspecte sa se imbunatateasca. Nu e greu, dar cere practica zilnica si din fericire, devine un obicei. Iar pe termen mai lung, ne permite sa indreptam asupra lumii o privire binevoitoare si sa apreciem viata mai des si mai profund...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu